Arthur Stolk

Lasser / fitter

Een retourtje BAM

Arthur StolkSchiphol heeft de ambitie om dé luchthaven van Europa te worden. Goed onderhoud en zorgen dat er geen verstoringen zijn, is belangrijk voor Schiphol. Om deze ambitie waar te maken, moeten de terminals, start- en landingsterreinen, de landzijde- en ondergrondse infrastructuur en de opstelplaatsen voor vliegtuigen in topconditie zijn. En daar zorgt onder andere Arthur voor.

Kloppend hart

De 31-jarige Arthur Stolk, lasser/fitter, met een echt BAM-hart werkt inmiddels anderhalf jaar bij BAM Infra Energie & Water. Hij kijkt op zondag weer uit naar de volgende dag om te mogen werken aan de ondergrondse infrastructuur op de grootste luchthaven van Europa: Schiphol.

‘Voor deze stap naar BAM Infra Energie & Water heb ik al bij BAM mogen werken. Vijf jaar lang werkte ik bij Leidingen en Industrie. Toen deze tak ermee stopte, heb ik BAM verlaten. Ik ben als vertegenwoordiger aan de slag gegaan, maar voelde me niet op mijn plek. Ik zag de jongens buiten en dat liet mijn groen-oranje hart sneller kloppen. Mijn besluit stond vast. Ik wilde zelf ook weer buiten aan de slag gaan. Het eerste waar ik aan dacht was BAM.’

De laarzen aan

Het leukste aan mijn werk zijn de mensen met wie ik een team vorm. Het is een onwijs leuke ploeg en een hechte club geworden. Er zijn veel oude rotten in het vak, ik noem ze ook wel de wandelende encyclopedieën van Schiphol. Het is fijn om met hun mee te lopen. Ik leer veel van hun en zij van mij.

Ik ben altijd enthousiast, een ware optimist. Ook sta ik altijd voor anderen klaar. En dat is wederzijds. Als iets niet helemaal goed verloopt, dan trekken uitvoerders de werklaarzen aan en komen helpen. We zijn echt een team. Iedereen geeft en neemt.’

Een bouwplaats van 2.787 hectare

‘Werken op deze luchthaven is ontzettend gevarieerd. Het is zo groot dat je nooit lang op dezelfde plek bent. Normaal heb je een bouwkeet met daaromheen 200 meter bouwplaats om te werken. Hier niet. De ene dag sta ik op landside en de andere dag op airside. Dan werken aan een gasleiding, dan weer een waterleiding en vervolgens weer werken aan een kerosine tank. Dat is toch heerlijk?’  

Kansen

‘Zoals ik al zei heb ik een echt BAM-hart. Ik vind het een prettige werkgever. Niks is te gek. Ik heb de kans gekregen een tweejarige studie warmte- water- en gasdistributie te volgen. Daar ben ik dankbaar voor.’

‘Normaal ga je ergens werken en wordt het na een half jaar minder leuk. Ik kijk er op zondag al naar uit om de volgende dag weer te gaan werken'

Collega worden?

Uiteraard nodigen wij je ook van harte uit om onze vacatures te bekijken, want wellicht ben jij wel onze nieuwe collega!

Bekijk vacatures